Baner głowny strony Urząd Miejski w Ustrzykach Dolnych Strona ministerstwa
Normalna wielkość czcionki
Średnia czcionka
Duża czcionka
Kontrast 2

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy załatwianie spraw wynikających z przepisów Prawa o aktach stanu cywilnego, Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego oraz przepisów szczególnych, a zwłaszcza:

  1. Prowadzenie rejestru stanu cywilnego (sporządzanie aktów stanu cywilnego, dodawanie do aktów przypisków i wzmianek dodatkowych.)
  2. Przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński, uznaniu ojcostwa, nadaniu dziecku nazwiska w trybie art. 90 k.r.i o., zmianie imienia dziecka, o powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa.
  3. Prowadzenie akt zbiorowych stanu cywilnego.
  4. Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego.
  5. Wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym.
  6. Wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa poza granicami kraju.
  7. Przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego i akt zbiorowych.
  8. Współpraca z innymi urzędami stanu cywilnego i organami w sprawach urodzeń, małżeństw, i zgonów.
  9. Wpisywanie zagranicznych aktów stanu cywilnego do polskiego rejestru stanu cywilnego.
  10. Uznawanie wyroków zagranicznych.
  11. Wydawanie decyzji w sprawach zmiany imienia i nazwiska.
  12. Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych oraz zleconych przez Burmistrza.

Kontakt:

nr pokoju: 9
nr tel. 13-460-80-25
e-mail: usc@ustrzyki-dolne.pl



Osoba publikująca: Marcin Organ
Data publikacji: 2013-10-15
  Ilość odwiedzin: 5103932