Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy załatwianie spraw wynikających z przepisów Prawa o aktach stanu cywilnego, Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego oraz przepisów szczególnych, a zwłaszcza:
- Prowadzenie rejestru stanu cywilnego (sporządzanie aktów stanu cywilnego, dodawanie do aktów przypisków i wzmianek dodatkowych.)
- Przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński, uznaniu ojcostwa, nadaniu dziecku nazwiska w trybie art. 90 k.r.i o., zmianie imienia dziecka, o powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa.
- Prowadzenie akt zbiorowych stanu cywilnego.
- Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego.
- Wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym.
- Wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa poza granicami kraju.
- Przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego i akt zbiorowych.
- Współpraca z innymi urzędami stanu cywilnego i organami w sprawach urodzeń, małżeństw, i zgonów.
- Wpisywanie zagranicznych aktów stanu cywilnego do polskiego rejestru stanu cywilnego.
- Uznawanie wyroków zagranicznych.
- Wydawanie decyzji w sprawach zmiany imienia i nazwiska.
- Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych oraz zleconych przez Burmistrza.
Kontakt:
nr
pokoju: 9
nr
tel. 13-460-80-25
e-mail:
usc@ustrzyki-dolne.pl
Osoba publikująca: Marcin Organ
Data publikacji: 2013-10-15