Do zadań pracownika zatrudnionego na samodzielnym stanowisku ds. Obrony Cywilnej należy prowadzenie spraw związanych z kierowaniem przygotowań oraz realizacji przedsięwzięć obronnych i obrony cywilnej przez przedsiębiorstwa państwowe, prywatne, jednostki spółdzielcze i organizacje społeczne, działające na administrowanym terenie, a w szczególności:
- Planowanie działalności w zakresie realizacji zadań OC:
- opracowywanie i aktualizacja, przy współudziale wydziałów Urzędu i innych instytucji, planu OC miasta i gminy,
- instruowanie, opracowywanie danych wyjściowych i nadzorowanie opracowania planów w zakładach, instytucjach oraz nadzór nad ich realizacją,
- instruowanie i koordynowanie opracowywanych planów specjalistycznych przez wydziały Urzędu,
- opracowanie projektów zarządzeń (postanowień) Burmistrza - Szefa OC, w sprawach realizacji zadań OC,
- organizowanie szkoleń i narad koordynujących działalność OC we wszystkich zakładach pracy,
- opracowywanie i aktualizowanie zestawów zadań w części OC dla Urzędu Miejskiego oraz ich aktualizacja.
- Koordynowanie przedsięwzięć zmierzających do zbudowania skutecznego systemu ochrony ludności i środowiska, w przypadkach wystąpienia nagłych i rozległych zagrożeń czasu pokoju i wojny.
- Organizowanie i nadzorowanie realizacji przedsięwzięć zwiększających stopień ochrony zakładów pacy oraz obiektów użyteczności publicznej przed działaniem środków rażenia.
- Planowanie, organizowanie oraz sprawowanie nadzoru nad przygotowaniem i wykonywaniem zadań w zakresie:
- urządzeń specjalnych i budowli ochronnych, planowanych i istniejących,
- ochrony przed skażeniami ludności, zwierząt gospodarskich, płodów rolnych, artykułów żywnościowych, pasz i źródeł wody,
- przygotowanie realizacji zaciemnienia i wygaszania oświetlenia w mieście, we wsiach, zakładach pracy i środkach transportu,
- przygotowanie zakładów społecznej służby zdrowia do udzielania pomocy ludności poszkodowanej, w tym poszerzenie bazy szpitalnej w zastępcze miejsca szpitalne,
- Utrzymywanie w stałej gotowości Zespołu Reagowania Kryzysowego.
- Opracowanie i aktualizacja systemu powiadamiania, alarmowania oraz planu osiągania gotowości obronnej zespołów, systemów i formacji OC.
- Opracowanie oraz aktualizacja planu świadczeń na rzecz obrony oraz wydawanie decyzji w tym zakresie.
- Opracowanie i aktualizacja ilości i rodzajów formacji OC w stosunku do potrzeb, możliwości osobowych i sprzętowych.
- Organizowanie i koordynowanie szkolenia obronnego i OC.
- Nadzorowanie gospodarki sprzętem OC.
- Ustalanie potrzeb OC miasta i gminy w planach zagospodarowania przestrzennego oraz planach społeczno-gospodarczych i rocznych.
- Realizowanie przedsięwzięć związanych z udziałem sił i środków OC w akcjach zapobiegania i likwidacji klęsk żywiołowych oraz prowadzenie akcji ratunkowych.
- Prowadzenie spraw dotyczących ochrony przeciwpowodziowej.
- Inspirowanie prowadzenia działalności popularyzacyjno-propagandowej w dziedzinie obronności i OC oraz współdziałanie w tym zakresie z organizacjami społecznymi, a także środkami masowej informacji.
- Koordynacja spraw związanych z działalnością jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych.
- Prowadzenie kancelarii tajnej Urzędu,
- Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych oraz zleconych przez Burmistrza.
Kontakt:
nr pokoju: 19
nr tel. 13-460-80-23
e-mail: oc@ustrzyki-dolne.p
Osoba publikująca: Marcin Organ
Data publikacji: 2009-11-04