Do zadań pracownika zatrudnionego na samodzielnym Stanowisku ds. BHP należy w szczególności:
- Nadzór nad przestrzeganiem przepisów BHP i ppoż. w Urzędzie.
- Przeprowadzanie kontroli warunków pracy.
- Udział w dochodzeniach powypadkowych, rejestracja, kompletowani i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, chorób zawodowych oraz wyników badań środowiska pracy.
- Przeprowadzanie szkoleń BHP (wstępnych ogólnych i okresowych) z pracownikami urzędu oraz szkoleń z zakresu ochrony przeciwpożarowej w ramach posiadanych kompetencji.
- Prowadzenie dokumentacji szkoleniowej BHP i ppoż.
- Współpraca z instytucjami, służbami i strażami w zakresie spraw BHP i ochrony przeciwpożarowej.
- Realizowanie zadań nałożonych przez zwierzchnie służby ochrony przeciwpożarowej.
- Prowadzenie okresowych i doraźnych kontroli pomieszczeń urzędu w zakresie zabezpieczenia przeciwpożarowego oraz opracowanie wniosków dla Burmistrza w tym zakresie.
- Sprawowanie nadzoru nad prawidłowym utrzymaniem w przelotowości dróg komunikacyjnych służących celom ewakuacji, ich oznakowaniem.
- Sprawowanie nadzoru nad prawidłowością rozmieszczenia, stanem sprawności technicznej i konserwacją sprzętu i urządzeń przeciwpożarowych.
- Nadzór nad terminowością wykonywanych kontroli i przeglądów stanu technicznego budynku Urzędu:
- przewodów dymowych i wentylacyjnych,
- instalacji elektrycznej i odgromowej,
- konstrukcji budowlanej.
- Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych oraz zleconych przez Burmistrza.
W zakresie wykonywania zadań podlega bezpośrednio Burmistrzowi.
Kontakt:
ul. Dobra 6
Ustrzyki Dolne
tel. 13-461-16-07
e-mail: a.szewczyk@ustrzyki-dolne.pl