Do zadań Wydziału Inwestycji i Drogownictwa należy w szczególności:
- Planowanie i organizowanie procesów inwestycyjnych: zapewnienie wykonawstwa dokumentacji, robót budowlano - montażowych i nadzoru inwestorskiego.
- Przygotowywanie kosztorysów inwestorskich inwestycji.
- Weryfikacja wniosków dotyczących przeznaczenia środków z funduszu sołeckiego pod względem technicznym.
- Rozliczanie wykonywanych zadań inwestycyjnych i ich kontrola merytoryczna.
- Planowanie, koordynacja, nadzór i rozliczanie remontów dróg lokalnych miejskich, gminnych i dojazdowych.
- Wydawanie decyzji lokalizacyjnych, na zajęcie pasa drogowego dróg gminnych i na umieszczanie urządzeń.
- Wydawanie decyzji na lokalizację zjazdów z drogi publicznej.
- Prowadzenie spraw związanych z oznakowaniem dróg gminnych, projekty organizacji ruchu.
- Prowadzenie ewidencji dróg na terenie gminy.
- Opiniowanie projektów technicznych w zakresie połączeń z drogami gminnymi.
- Prowadzenie sprawozdawczości o sieci dróg publicznych.
- Poradnictwo w zakresie doboru dokumentacji budowlanej, gromadzenie katalogów i projektów typowych budownictwa.
- Propagowanie nowych technologii i materiałów w budownictwie.
- Współpraca z administracją rządową, samorządem powiatowym i wojewódzkim w zakresie nadzoru urbanistycznego, architektonicznego i budowlanego.
- Opiniowanie projektów obiektów budowlanych pod względem architektonicznym na terenie miasta i gminy, w kontekście ustaleń planu zagospodarowania przestrzennego i zapewnienia walorów estetycznych.
- Bieżące śledzenie i wyszukiwanie programów pomocowych Unii Europejskiej i innych krajów Europy przydatnych dla gminy Ustrzyki Dolne. Przedstawianie i konsultowanie z Burmistrzem i kierownikami jednostek organizacyjnych Gminy potencjalnych możliwości pozyskiwania funduszy na realizację gminnych inwestycji.
- Bieżące śledzenie i wyszukiwanie programów krajowych przydatnych dla gminy Ustrzyki Dolne. Przedstawianie i konsultowanie z Burmistrzem i kierownikami jednostek organizacyjnych Gminy potencjalnych możliwości pozyskiwania funduszy na realizację gminnych inwestycji.
- Przygotowywanie wniosków pomocowych dla Gminy oraz wspomaganie i nadzór działań kierowników jednostek organizacyjnych i budżetowych Gminy w staraniach o środki europejskie.
- Zarządzanie projektami współfinansowanymi z funduszy europejskich poprzez koordynowanie i monitorowanie procesu ich wdrażania szczególnie w zakresie Programu INTERREG Polska - Białoruś - Ukraina.
- Udział w przygotowaniu dokumentów dot. zamówień publicznych na wykonanie zadań wpisanych do projektów.
- Przygotowywanie umów z wykonawcami zadań objętych projektami.
- Przygotowywanie wniosków o płatność.
- Tłumaczenie dokumentów niezbędnych w procesie przygotowania i wdrażania projektów transgranicznych.
- Nawiązywanie i podtrzymywanie współpracy partnerskiej w ramach realizacji projektów transgranicznych.
- Udział w konferencjach, szkoleniach i warsztatach dot. programów i funduszy europejskich.
- Właściwe gromadzenie i archiwizowanie całości dokumentacji związanej z wnioskami pomocowymi i realizacją projektów współfinansowanych z funduszy europejskich.
- Dbałość o zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach ze zwierzchnikami, podwładnymi, współpracownikami oraz w kontaktach z obywatelami przez podległych pracowników.
- Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych oraz zleconych przez Burmistrza.
Kontakt:
nr
pokoju: 12
tel.
13-460-80-19
e-mail:
igp@ustrzyki-dolne.pl
Osoba publikująca: Marcin Organ
Data publikacji: 2015-10-27