Do zadań Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska należy w szczególności:
- Gospodarowanie komunalnymi zasobami mieszkaniowymi oraz dbałość o ich stan, prowadzenie spraw na podstawie przepisów ustawy o dodatkach mieszkaniowych i przepisów wykonawczych.
- Współpraca z Komisją Mieszkaniową Rady Miejskiej.
- Prowadzenie spraw dotyczących wspólnot mieszkaniowych (m.in. nadzór merytoryczny, ewidencja rocznych planów gospodarczych, prowadzenie dokumentacji).
- Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi.
- Koordynacja działań służb użyteczności publicznej.
- Współdziałanie w zakresie inwestycji komunalnych.
- Zapewnienie funkcjonowania urządzeń infrastruktury technicznej i nadzór nad ich eksploatacją.
- Wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
- Przyjmowanie wniosków o zwrot podatku akcyzowego i wydawanie decyzji w tym zakresie.
- Nadzór nad targowiskami i parkingami.
- Krajowy, drogowy przewóz osób i rzeczy.
- Oświetlenie uliczne - nadzór i rozliczenie.
- Współpraca ze służbą weterynaryjną w zwalczaniu chorób zakaźnych i organizacji profilaktyki weterynaryjnej.
- Prowadzenie dokumentacji stanu przyrody.
- Wykonywanie zadań związanych z gospodarką wodną w zakresie swoich kompetencji.
- Prowadzenie spraw z zakresu leśnictwa i łowiectwa nie zastrzeżonych do kompetencji innych organów.
- Przyjmowanie, weryfikowanie, przekształcanie w formę elektroniczną oraz przesyłanie wniosków do Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Realizacja zadań z zakresu ustaw o ochronie środowiska.
- Programy pomocowe w zakresie rolnictwa i ochrony środowiska.
- Przyjmowanie wniosków i wydawanie decyzji w sprawie wycinki drzew.
- Prowadzenie ewidencji zabytków.
- Współpraca z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w sprawie ochrony obiektów zabytkowych na terenie Gminy. Sprawozdawczość w tym zakresie.
- Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych oraz zleconych przez Burmistrza.
nr
pokoju: 29, 23, 22, 17, 14
e-mail: rolny@ustrzyki-dolne.pl
e-mail: um@ustrzyki-dolne.p