Zezwolenie na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych
Zezwolenie na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych. Wykaz zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej, jeżeli złożono dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa. Sprawy związane z uzyskaniem zezwolenia może załatwiać wnioskodawca lub jego pełnomocnik po przedłożeniu pełnomocnictwa.
Opłaty:
Opłata za wydanie zezwolenia: 1,4% – wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów alkoholowych zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa, 1,4% – wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa), 2,7% – wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów alkoholowych zawierających powyżej 18% alkoholu.
Opłata wnoszona jest na rachunek Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych lub bezpośrednio w kasie. Na stronie głównej BIP Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych
http://www.bip.ustrzyki-dolne.pl/ znajdują się dane niezbędne do wykonania przelewu.
Opłata skarbowa
17 zł - za pełnomocnictwo.
Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać:
- gotówką w kasie Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych,
- bezgotówkowo na rachunek Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych,
Opłata wnoszona jest na rachunek Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych lub bezpośrednio w kasie. Na stronie głównej BIP Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych
http://www.bip.ustrzyki-dolne.pl/ znajdują się dane niezbędne do wykonania przelewu.
Miejsce złożenia i odbioru:
Urząd Miejski w Ustrzykach Dolnych, I piętro, pokój nr 23,
Jednostka odpowiedzialna:
Urząd Miejski w Ustrzykach Dolnych
Termin odpowiedzi:
Do 1 miesiąca.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem
Burmistrza Ustrzyk Dolnych, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi:
Zezwolenie może otrzymać przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło z następujących przyczyn:
likwidacja punktu sprzedaży,
upływ terminu ważności zezwolenia,
zmiana rodzaju działalności punktu sprzedaży,
zmiana składu osobowego wspólników spółki cywilnej,
nie złożenie do dnia 31 stycznia oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim lub nie dokonania opłaty w ustawowo określonej wysokości oraz w ustawowych terminach.
Termin zezwolenia nie może być dłuższy niż 6 miesięcy od dnia wygaśnięcia zezwolenia. Przedsiębiorca, który otrzymał zezwolenie na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu ważności zezwolenia.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).
Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2012 r. poz. 1356).
Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010 r. Nr 220, poz. 1447 z późn. zm.).
Ustawa z dnia 4 marca 2010 r. o świadczeniu usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2010 r. Nr 47, poz. 278).
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2012 r. poz. 1282)
Wymagane załączniki:
Wzór formularza wniosku o wydanie zezwolenia na wyprzedaż napojów alkoholowych.