Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych dla przedsiębiorcy, którego działalność polega na organizacji przyjęć
Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych dla przedsiębiorcy, którego działalność polega na organizacji przyjęć
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych dla przedsiębiorcy, którego działalność polega na organizacji przyjęć. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej, jeżeli złożono dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa. Sprawy związane z uzyskaniem zezwolenia może załatwiać wnioskodawca lub jego pełnomocnik po przedłożeniu pełnomocnictwa.
Opłaty:
Przedsiębiorcy, którzy
rozpoczynają działalność w zakresie sprzedaży napojów alkoholowych wnoszą
opłatę przed wydaniem zezwolenia w wysokości:
25 zł – za korzystanie z
zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających do 4,5% alkoholu oraz
piwa,
525 zł – za korzystanie z
zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% do 18%
alkoholu (z wyjątkiem piwa),
2100 zł – za korzystanie z
zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 18% alkoholu.
Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych,
przed wydaniem kolejnego zezwolenia, wnoszą opłatę w wysokości uzależnionej od wartości
sprzedaży w roku poprzednim (ustaloną na podstawie pisemnego oświadczenia
przedsiębiorcy o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów
alkoholowych w roku poprzednim,
składanego do dnia 31 stycznia):
1,4% ogólnej wartości sprzedaży
w roku poprzednim napojów zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa jeżeli
wartość sprzedaży przekroczyła 37 500 zł,,
1,4% ogólnej wartości sprzedaży
w roku poprzednim napojów zawierających od 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem
piwa) jeżeli wartość sprzedaży przekroczyła 37 500 zł,
2,7% ogólnej wartości sprzedaży
w roku poprzednim napojów zawierających powyżej 18% alkoholu jeżeli wartość
sprzedaży przekroczyła 77 000 zł.
Opłata za korzystanie z zezwolenia wnoszona jest w każdym roku
kalendarzowym, objętym zezwoleniem w wysokości jak powyżej.
W roku nabycia zezwolenia lub utraty jego ważności, opłaty
dokonuje się w wysokości proporcjonalnej do okresu ważności zezwolenia.
Opłata wnoszona jest na rachunek lub bezpośrednio w kasie Urzędu Miejskiego
w Ustrzykach Dolnych, w trzech równych ratach, w terminach do 31
stycznia, 31 maja i 30 września danego roku kalendarzowego. Są to terminy
ostateczne, nie podlegające przedłużeniu ani przywróceniu. W przypadku nie złożenia oświadczenia w nieprzekraczalnym terminie do dnia 31 stycznia lub
nie dokonania opłaty we wskazanych ustawowo terminach zezwolenie wygasa, a
przedsiębiorca może wystąpić o nowe zezwolenie po 6 miesiącach.
Opłata skarbowa
17 zł - za
pełnomocnictwo.
Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać:
- gotówką w kasie Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych,
- bezgotówkowo na rachunek Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych,
Opłata wnoszona jest na rachunek Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych lub bezpośrednio w kasie. Na stronie głównej BIP Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych
http://www.bip.ustrzyki-dolne.pl/ znajdują się dane niezbędne do wykonania przelewu.
Miejsce złożenia i odbioru:
Urząd Miejski w Ustrzykach Dolnych, I piętro, pokój nr 23,
Jednostka odpowiedzialna:
Urząd Miejski w Ustrzykach Dolnych
Termin odpowiedzi:
Do 1 miesiąca.
Tryb odwoławczy:
1. Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem
Burmistrz Ustrzyk Dolnych, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. 2. Zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem
Burmistrz Ustrzyk Dolnych, w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Uwagi:
Przedsiębiorcom, których działalność polega na organizacji przyjęć, zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych mogą być wydawane na okres do 2 lat. Na podstawie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych podczas organizowanych przyjęć może się odbywać, zgodnie z art. 8a. ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych, sprzedaż napojów alkoholowych podczas imprez masowych (z wyjątkiem imprez masowych podwyższonego ryzyka). Podczas tych imprez może być prowadzona sprzedaż napojów alkoholowych, wyłącznie o zawartości do 3,5% alkoholu.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).
Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2012 r. poz. 1356).
Uchwała Rady Miejskiej Nr XII/93/11 r. z dnia 21 lipca 2011 r.
w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5 % alkoholu (z wyjątkiem piwa) przeznaczonych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży, podawania i spożywania wszystkich rodzajów napojów alkoholowych (Dz.Urz. Woj. Podkarpackiego Nr 121, poz. 1852, z dnia 23 sierpnia 2011 r.); art. 104 KPA /Dz.U.Nr 9 poz. 26 z 1980 r. z późn. zm./
Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010 r. Nr 220, poz. 1447 z późn. zm.).
Ustawa z dnia 4 marca 2010 r. o świadczeniu usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2010 r. Nr 47, poz. 278).
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2012 r. poz. 1282)
Wymagane załączniki:
Wzór formularza wniosku o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych dla przedsiębiorcy, którego działalność polega na organizacji przyjęć.
Wzór formularza oświadczenia o wartości sprzedaży napojów alkoholowych (w styczniu – przedsiębiorcy, którzy prowadzili sprzedaż napojów alkoholowych w roku poprzednim).